Op zaterdag 14 en zondag 15 september doet Stichting Willem van Tijen mee aan Open Monumentendag (Rotterdam). Dit weekend kan iedereen op eigen houtje onze Willem van Tijen Fietsroute volgen, speciaal voor het Jaar van Van Tijen.

• Volg de basisroute van het Groot Handelsgebouw via de Kralingse Plas naar Het Industriegebouw en de Parklaanflat.
  • Maak bij de uitgebreide route een uitstapje naar Villa Raalte van Hendrick de Keyser Monumenten en naar de Zuidpleinflat via de Erasmusbrug.
  • Gebruik Komoot of Garmin om te navigeren.

De routes het hele jaar door leuk om te doen maar in het monumentenweekend zijn een aantal monumenten op de route ook geopend voor bezoek! Soms heb je hiervoor een reservering nodig, te maken via de website van OMD Rotterdam.

Lezing bij RZV

Ook kan je op zaterdag om 13:00u en om 15:00u een plaats reserveren bij de Rotterdamsche Zeilvereeniging (RZV) voor een speciale lezing over de hoogbouw van Van Tijen, waarbij we een voorproefje geven van de aankomende publicatie en expositie. Ook het ideale moment voor een pauze met wat lekkers aan het water.

Ons informatiepunt is op zaterdag te vinden in de foyer van het Groothandelsgebouw en in de Zeilvereeniging, we hopen jullie hier allemaal te zien!

Pionier volkswoningbouw

De Willem van Tijen Stichting zet zich in voor het behoud van het gedachtegoed en de architectonische werken van architect Willem van Tijen (1894-1974).

ir. Henk Middelkoop

Voorzitter Stichting ir. W. Van Tijen

Ir. W. van Tijen Stichting
Weena 723